Personalització de les eleccions?

Una de les grans novetats d’aquestes eleccions és, sens dubte, la vinculació per part dels grups polítics europeus amb un candidat a presidir la Comissió. Aquesta iniciativa va sorgir amb l’objectiu d’incrementar l’interès ciutadà en les eleccions i en el sistema polític europeu.

El paper que us proposem a continuació, publicat pel Centre for European Policy Studies (CEPS), analitza les principals febleses en el procés de selecció dels candidats i com estan focalitzant la campanya. Més enllà de les dificultats pròpies pel fet de ser una campanya d’àmbit europeu i no nacional, la falta d’un programa polític clar i la possibilitat que cap dels candidats esdevingui el President de la propera Comissió Europea també són factors que poden limitar l’efectivitat d’aquesta iniciativa en termes de participació electoral i legitimitat democràtica de la UE.

Per a més informació, consulteu el paper titulat “The ‘Personalisation’ of the European Elections: A half-hearted attempt to increase turnout and democratic legitimacy”, publicat pel Centre for European Policy Studies (CEPS) i European Policy Institutes Network (EPIN).

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s